Pagina's

donderdag 13 november 2014

DIY - Oplader pimpen

Hebben jullie dat ook vaak dat je de oplader van je telefoon kwijt bent. Gewoon omdat je hem niet opgeruimd heb of omdat iemand anders hem gebruikt heeft. Die discussies van wie het draadje nou is? Nou ik heb die discussies gelukkig niet vaak, maar als hij er is dan zal en moet je bewijzen dat hij toch echt van jou is. Maar hoe?
Op Pinterest zag ik een leuke DIY die ik graag met jullie wil delen. Het maakt het saaie witte draadje van je oplader een stukje vrolijker en je weet meteen welk draadje van jou is. 

Als eerst, wat heb je nodig:
- Draad (katoen of wol)
- Schaar
- Nagellak, doorzichtig en een kleur naar keuze
- Oplader
Als eerst vind ik het leuk om de uit einde’s een leuk kleurtje te geven. Ik kies ervoor om ze met de zilvere nagellak van Essence (uit de superhero’s lijn) te verfen. Dit kan natuurlijk met elk willekeurig kleurtje. Herhaal zovaak als nodig is, laat daarna volledig opdrogen. Daarna doe ik er nog een glitter nagellak overheen om het extra te laten glitteren.
Ik gebruik alle kleurtjes van het katoen wat ik bij de Action gekocht heb. Ik gebruik ze in de volgorde van de regenboog. Maak van alle touwtjes een knoop en leg deze knoop om de oplader.  Om het makkelijk te maken doe ik de USB in mijn laptop zodat hij niet verplaatst.
Dan begin ik met het witte touwtje en maak ik 10 keer een knoop om de andere touwtjes (incl oplader) en trek deze strak aan.
 Dan volgen de andere kleuren in de volgorde die je natuurlijk zelf wilt. En dit houd je vol tot je aan het einde bent of tot wanneer het draad op is. Geduld is een schone zaak!

Als dan je draadje op is, knoop dan een nieuw draadje hieraan vast en ga verder waar je mee bezig was. Leg de knoopjes om de uiteinde’s heen zodat ze niet meer zichtbaar zijn. 
Als je dan aan het einde bent, knoop een aantal touwtjes aan elkaar zodat je zeker weet dat alles goed op zn plek blijft zitten. De uiteinde’s doorweek ik nog even met doorzichtige nagellak.  
De uiteinde’s worden zo hard en zullen vast blijven zitten. 
You're done!


Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten